Ekonomi

Hur betalas ersättningen från Trygghetsstiftelsen ut?

Trygghetsstiftelsen använder Nordea som bank och pengarna betalas ut till ett personkonto. Om du vill ha pengarna till ett annat konto måste du själv begära överföring. Det gör du genom att fylla i blanketten nedan. På blanketten anger du Trygghetsstiftelsen som arbetsgivare och 55 4000 som arbetsgivarnummer. Blanketten skickas till Nordea, Löneservice P1306, 105 71  STOCKHOLM.

Blankett för överföring av pengar till annat konto:
http://www.nordea.se/Images/39-13125/anmalan-andring_lontagaruppgifter.pdf

När betalas ersättningen ut?

Information om dina utbetalningar och utbetalningsdatum finns på Mina sidor.

Kan jag få ekonomiskt stöd?

Det beror på vilket avtal du tillhör, hur din anställning upphörde och hur länge du varit anställd.

Omställningsavtalet:
- om du blivit uppsagd på grund av arbetsbrist i januari 2015 eller senare.
- om din tidsbegränsade anställning löper ut och din sista anställningsdag enligt anställningsavtalet är 1 januari 2015 eller senare.
Läs mer om omställningsavtalet

Trygghetsavtalet:
- om du blivit uppsagd på grund av arbetsbrist senast den 31 december 2014.
- om din tidsbegränsade anställning löper ut och din sista anställningsdag enligt anställningsavtalet är senast den 31 december 2014.
Läs mer om trygghetsavtalet

När kan jag ansöka om a-kasseförstärkning?

När du har fått beslut från din a-kassa kan du som är kund hos oss ansöka om a-kasseförstärkning.

Hur räknar jag ut min a-kasseförstärkning?

Exempel
Med en fastställd lön på 30 000 kronor ser formeln ut så här:
30 000 kr x 80% / 22 dagar = 1 091 kronor
1 091 kr - 910 kr (dagersättningen från a-kassan) = 181 kronor per dag från Trygghetsstiftelsen

Hur länge kan jag få inkomstförstärkning, inkomsttrygghetstillägg, ITT eller löneutfyllnad?

Det beror på vilket avtal du omfattas av och hur länge du har varit anställd, se avtalsvillkoren ovan. När du är kund hos oss ser du det på Mina sidor.

Har ni fått alla handlingar från mig?

Vi behandlar alla ansökningar i turordning. Skulle något saknas i din ansökan hör vi av oss och ber dig komplettera. Vi har en handläggningstid på cirka två veckor.

 

Mer information

Ekonomiskt stöd

Om du inte hittar svaret på dina frågor kan du mejla utbetalningar@tsn.se eller ringa växeln tel. 08-613 14 00

Kontakt Ekonomiskt stöd

Måndag: 10.00-12.00 / 13.00-15.00
Tisdag: 13.00-15.00
Onsdag: 13.00-15.00
Torsdag: 13.00-15.00

FAQ about finance in english